Azt mesélje el kend

2020. november 20.

- Azt mesélje el kend, hogy is vót az ott a strázsán.

- Hát az úgy vót hajják, hogy az egyik szavam a má-

sikba ne őccsem, hogy én vótam az őrszem. Ahogy

ott fel-le járkálok, valamit hallok. Na, ne mán! Mind-

két fülemmel erősen neszeltem ám. Hát, ott mósta-

tott a setétben valaki a nagy orosz télben. És hogy,

--------------

hogynem, éppen a parancsnok vót. Kiáltok neki ren-

desen, mert én soha nem is féltem, se magam árnyé-

kátul, se mástul. Állj, mert lövök! Aztán rögtön csőre

is töltöttem fegyverem. - Ne köpködj itt nekem ilyen

szavakat. - Hát mit csináljak, hallgassak. De még ille-

delmesen megkérdeztem. - Maga az tábornok Úr? Az

--------------

meg csak úgy félvállrul így szólt. - Naná! Mert, hogy

valamikor Ü is, mint mi itt mind jó, nyakas paraszt le-

gény vót ... Közel lépett, és hát, átnyújtotta kulacsát.

És nem teát ittam, de nem ám, hanem igazi szabolcsi

szilvapálinkát. - Az árgyélusát, igazán jó vót hallgatni

ezt a kedves történetet. Érzem a számba az ízét. - Na

--------------

várjanak mán kicsinykét, mert a két tehénke előtt mán

csak ízék van a jászolban. - Hajja, kendnek meg tátva

maradt szája, szólt rá szomszédjára Pista bá. - Tudok

róla, én hagytam tátva. - Igen ám, de kezében meg be-

aludt a pipája. Na, de, addig is folytasd te János. Azt

meséld el, hogy a Bryanski erdőbe, hogy égett le, szin-

--------------

te a szemetek láttára az egész város. - Hát ez legalább

olyan érdekes történet, mint a Pista báé. Azon a regge-

len éppen málé volt sült szalonnával, én meg kinéztem

az ablakon. Kölyökoromban így folyt a szó TV, és rádió

híján téli vasárnap délután az istálló meleg ... párazugá-

ban, a kékbe kavargó, égbe szálló pipafüstök fodrában.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése