Az istentelen székely

2020. november 18.

Az istentelen székely úgy fejbe vágta Ó Kis Jánost, hogy az men-

ten meghótt. Mivelhogy meleg is vót, így rögvest el is kaparták a

népek. Mert osztán most mán vót, ahogy vót, nem lehetett mit

tenni. Igen ám, de a temetés után a bűnbe esettnek el kellett a

fiskálishoz menni … A ügyvéd csóválta is a fejét. - Oszt mondja

mán, legalább sajnálták szegényt? - Mán hogy es ne sajnáltuk

--------------------

vóna, mikor az a fejivel a falnak ment. Mondja kend, nem féli ma-

ga az Istent? Fejivel a falnak? Nekem itt kend ne hazudjék! - Meg-

mondom az őszintét tekintetes fiskális úr, higgye el nekem, ahogy

meglöktem a nyüvest, es az rögvest a falnak ment. - Hisz ezt mind

bizonyítani kell! Ki látta az esetet, miként is vót, … hogyan esett?

- Hiszen, ezt az egész falu látta. - Az egész falu, na és kik? - Hát

--------------------

mind, akik bejöttek a kocsmába. - Netovább Csuvas, mert ide ta-

nuk kellenek ... Legalább két ember, aki látta, miként esett. - No,

oszt ki látta? - Ahogy mondtam is vót az egész falu látta. Hiszi-e?

- Itt nem az számít, hogy én mit hiszek! Az nem ér semmit, az nem

elég! Ide nem tenger nép kell, hanem 2 ember, aki eljön a törvény

elé eskü alatt vallani. - Mán, hogy Ó Kis János a falnak neki ment?

--------------------

- Igen, hogy Ó Kis János a falnak ment? Nagyon is tudom bizonyí-

tani, mert olyan is van a listán. - Kicsoda? - Egyszer a Tót Jóska,

a komám, másodjára meg ott van ... Mózes Estván, a cimborám. -

Na végre! Maga ezt eddig mért nem mondta, hogy ezek látták?

Mán hogy es ne látták vóna, mikor ott álltak mellettem. - Csuvas,

a kend állítását be is kell bizonyítani! - Aztán eljönnek ezek az

--------------------

eskü alatt vallani? - Hát ehhez most én még nem tudok eléggé-

konyítani, de tessen mán elhinni, hogy el ... Eljön mindegyikük,

ha szólok nekiek, ezek es itt lesznek. - Akkor beírhatom tanúként

a nevük? - Tekintetes fiskális úr, tudna még várni velük? - Osztán

mért? - Mert élőbbüt még együtt meg es kellene, hogy beszéljük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése