Találkozás

2020. szeptember 30.

Annyi minden történt velem eddigi életemben, hogy mára
már teljesen feledékeny lettem.  Na, nem zökkentem meg
egészen, csupán csak összekeverek, és elfelejtek bizonyos
dolgokat. Mindemellett nagy vigasz, hogy az igaz barátokat,
okos szavaikat, és jó tetteiket, még őrzi az emlékezet. Teg-
-------------------
nap, egy rég látott öreg barátot köszöntöttem az utcán. Oda-
jött hozzám. Neki is, akárcsak nekem, redőt barázdált az idő
magas homlokán. Mikor közelebb jött, öröm ült ki arcán. A
találkozás olyan szeretettel töltött el mindkettőnket, mint kik-
nek szeme már boldogabb időket is látott. Ez annyira meghatott,
-------------------
hogy hosszan, szinte már színpadiasan fogtunk egymással
kezet. - Igazán örülök neked. Te aztán szerencsés ember-
nek mondhatod magad Szabó Szilas barátom. - Hát bátran
mondhatom, és most le is kopogom, egészséges vagyok,
nincs semmi bajom. - Csak tudod számomra furcsa, hogy
-------------------
akkoron, ott a jogi karon te sudár, kisportolt ember voltál,
és dús volt a hajad. Már megbocsáss testvér, de most meg
alig ismerek rád. Hisz az akkori ösztövér voltodhoz képest,
most kopasz vagy, tokás, és kövér. - Ugyan már, összetévesz-
tettél valakivel, öreg himpellér. Összehordasz itt hetet-havat,
-------------------
ebből a sok rizsából csupán csak a jogi kar igaz. Most aztán
végképp elegem van a dumádból. Nekem, Horváth Sándor a
becsületes nevem ... Én, nem vagyok Szabó Szilas, és sosem
voltam az! - Nahát szégyelld magadat te öreg zsémbes. A be-
tyárját ember, te vén makacs, hát már Szabó Szilas se vagy!?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése