Párbeszéd az ősszel

2020. szeptember 10.

Évről évre, mintha minden újra ismétlődne. Úgy tűnik 

néha részeg, kába fejjel mintha a történetet már ezerszer

átéltem  volna  …  Az idő, nem hiába vigyázza viseltes in-

gét. Ma reggel ismét találkoztam az ősszel. Ez a hóbortos

ember épp a házunk előtt ment el. Én gondomba merül-

ten egy vékony esőköpenyben babráltam kint az udvaron.

----------------------

Odakint a hidegen szitáló esőben valami furcsa bizonyta-

lanság fogott el, miközben fáztam, de nagyon. - Nehogy

már megrettenj tőlem, mondta az ősz, gumicsizmás öreg

kujon. Hányszor elmondtam, hogy ne mászkálj kint nyakó-

con! Most megint átáztál. Van egy kis forralt borom, ülj le,

igyál. Tudod barátom, ... hogy már kerek egy év telt el az-

----------------------

óta, hogy utoljára láttalak. - Valóban koma, de azóta te sem

lettél fiatalabb, vágott vissza az ősz. - Hát ebben bíz igazad

lehet bölcs gyümölcs érlelő rokon, de nekem még így sincs

panaszra okom, pedig már a hetvenes éveimet taposom. Na-

na! Ne vedd zokon, de úgy látom, neked tavaly óta, mintha

görbébb lenne a hátad, ... és mintha a ráncok is mélyebbek

----------------------

lennének homlokodon. Gonosz vagy, én még nem vagyok

vén! Nekem még egészen jól mozog kezem, lábam, és épen

gondolkodom. Inkább te látsz setéten ősz, gonosz segédem.

Ma reggel egy-két liter bor mellett így beszélgetem egy seb-

zett öregemberrel. Mígnem ennek az önsajnálattól ajzott, és

bortól csapzott embernek feje asztalra bukott, s elhallgatott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése