Párbeszéd Istennel

2020. május 22.

Tegnap hajnalban hirtelen olyan hideg lett homlokom, mint a
jégcsap. Úgy ernyedtem el ágyamban, hogy vittem magammal
az előző napi gondokat. Lidérces álmomból riadtan ébredtem, a
pizsamám izzadt, és a testem is merő vizes lett. Így ültem ágyam
szélén sokáig. Már fáztam is, miközben Istent kérdeztem, mert-
hogy napi szinten beszélgetek vele. Uram, mi motiválja tette-
inket, ha nem az érdek? Én bárhova nézek, az érdek, na meg
-------------------
a pénz az, ami mozgató rugója napjainknak - Ez figyelemre
méltó, és bizony fölöttébb érdekes gondolat fiam. De, ha le-
hetne, akkor ezt az elméleted, nem ilyen sebbel, lobbal, és in-
kább nappal beszélnénk meg. Olyankor tudod, mikor már te is
nyugodt vagy. - Az a helyzet Uram, hogy ez ébresztett fel. - Na
akkor meséld el, mi olyan fontos most számodra. Na mondd
hamar, hallgatom! - Uram, megvallom neked engem az zavar a
-------------------
legjobban, ha üres a zsebem, hiszen ilyenkor engem semmi-
be vesznek. Pedig hát azt mondja a biblia, hogy úgy szeresd
felebarátodat, mint tenmagadat ... Ezek szerint a szabályt, a
prófécia szavát, az élet felül írja Uram? S, ha így van, akkor
én most, mit, és kinek higgyek? ... Ki a felebarátom Isten fia,
hanem maga az érdek? - Nézd fiam, én neked erre csak azt tu-
dom mondani, hogyha a lélek örök, márpedig örök, akkor a te
-------------------
eszed nem több, mint az értelmed fel- fellobbanó gyufaláng-
ja. És tested se több, mint az irgalmas Isten lelkedre lökött ru-
hája. Amit aztán majd időd alkonyán, mikor ha elfogysz, úgy el-
dobsz, akár egy rongyot. Úgyhogy, ha van eszed, de főként, ha
hited van, akkor figyelj, és hallgass rám fiam. Adj hálát a jó Isten-
nek, s időnként imádkozz magadért és tieid üdvéért. Szeresd őket,
és bízzál az Úrban, mert ez a te pénzed, és legfőbb érdeked fiam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése