Régi emlék

2020. április 16.

Felhőtlen diák voltam. Éppen abban az eufóriás korban, mikor még ezer
vidám dallam száll az ifjú szívekben, és Isteni illat van a levegőben.
 A berceli templom-kertben, az orgonabokrok terében elkapott az örök
 örvény, vitt, sodort a szent májusi fény. Azt éreztem lelkem mélyén,
---------------------------------------------
hogy megérintett egy angyali lény. Nem láttam azelőtt soha. Berceli
ismerős rokona lehetett, ... akit talán csak arra az alkalomra hívtak
meg. A bérmálkozási körmenet ideje alatt mellettem lépkedett. Köz-
ben azt figyeltem hogyan hullt alá a gesztenyefa ezer szirma barnás
szőke hajára. Alig néhány szót váltottam vele, de kezem-lábam tőle
---------------------------------------------
remegett. Akkor láttam őt először, és azt remélem, hogy nem utoljá-
ra. Azóta álmaimban furcsa mosolya elő-lőjön. Különös árnyéka
rám köszön. Alig tizenöt éves voltam. Azóta bizonyosan ő is megöre-
gedett. De úgy szeretném, ha legalább egyszer nem délibáb lenne. Sze-
retnék beszélgetni vele, vagy, ha lehetne inkább csak szólni hozzá, úgy
szeretném látni, ... vagy csupán csak szerényen és némán a kezét fogni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése