Májusfa

2020. április 30.

Május illatot szórt a hajnal, halk harmonika szóval járta
az utcasort. Mint kicsi kíváncsi gyermek éberen figyeltem,
hangok ültek meg fülemben. Tisztán felismertem, hogy a
frissen állított májusfa tövében ki dalolt. Fent bandukolt a
teli Hold, az udvaron vén kutyánk csaholt. Szemhéjam alatt
gyűltek a képek. Alig voltam képes legyűrni a vágyat, hogy
----------------------------------------
kimenjek, de apám haragja miatt nem mertem elhagyni a
házat. Az ágyban felülten hallgattam a hajnali szerenádot.
Az izgatott éjszaka után tátott szájjal néztem, a sok színes
krepp papírt a májusfán ... Elvarázsolt a szép szivárvány
sokaság. Már rég halott a legény, és a lány, de érzékeimben
még most is ott lobog a sok színes krepp papír a májusfán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése