Isten nyomában

2020. január 21.

Észre se vettem, megöregedtem. Na nem hirtelen, hanem szépen,
apránként. Nagyon érdekes fortélyt eszelt ki az élet. Ahogy teltek
az évek először az arcomon sokasodott meg a szőrzet, majd csálé
szarkalábak, konok, ordenáré ráncok rakódtak szemem, és bolond
szívem köré. S ahogy telt, múlt az idő, egyre több, és mélyebb, lett
homlok tájt a redő. Nem fájt ez, csak bántott. Aztán amiatt kellett
izgulni, hogy a sűrű erdő hajam kezdett el hullani, ahelyett, hogy
---------------------------------------
őszült volna. És bizony sohasem gondoltam volna, hogy egyszer
majd megdicsőült nagyapámra hasonlítok. Persze így megvénült
fejjel már nem izgatnak ezek a dőre földi hiúságok. Ma már pőre
lélekkel ott tartok, hogy Isten legnagyobb kegyelme az egészség,
az ép ész, az okos, s tiszta elme. És persze fontos még a hátra lé-
vő évek minősége. Ezzel együtt, meg kell vallani félek a végtől. Né-
ha, valami messziről jövő buta neszt vélek hallani, valami furcsa
---------------------------------------
gyászruhás suta készülődést érzek. Ilyenkor megijedek. Nyílt ész-
szel, és nyílt szívvel szolgáltalak eddig Uram, s szolgállak ezután is,
amíg lehet, és, ha engeded. Szerinted minden léleknek egyszer el
kell menni. És nagy kár, hogy törvényed ellen nincs mit tenni. Bár a
te világod nekem ott is hiányozni fog, de nagyon. És, ha egy napon
mégis le kell vetnem ingem, ha végleg el kell mennem innen, én
csupaszon, s vakon, és bármi áron, de majd ott is téged követlek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése