Zárkamagány

2019. november 17.

Katona időmet Tatán töltöttem. Eskü után, egy vasárnap eljött hozzám
anyám, apám. Épp akkor, amikor zárkamagány falai közt fogott a szigor.
Azon a délelőtt döbbenten álltak az ügyeletes tiszt előtt. Szegények alig
kaptak levegőt. Egy ideig nem kaphat kimenőt fiuk. Akkor most mi igyuk
meg a pálinkát, kérdezte dühösen apám. Talán van rá megoldás, mondta
-----------------------------------------------------
az emberséges parancsnok. Aztán nem sok idővel ezután egy őr kísére-
tében kivezényelt szenet lapátolni. Szegény jó anyám, a szégyenem tövé-
ben kezembe adta a literes üveget. Én, és a kísérő legény,  jobb megol-
dás nem lévén, a széncsomó tetején ittuk meg az üveg tartalmát. Még ma
is érzem számban aromáját, orromban szagát. Egy-két szót váltottunk
csupán, néhány perc telt el csak, delet harangoztak. Anyám, apám megö-
-----------------------------------------------------
lelelt, menniük kellett. Odahaza nem lehettek büszkék drágalátos fiukra,
így aztán nem meséltek, és azóta én sem beszéltem nekik róla, hogy mi
volt magánzárka oka. De most így utólag, innen üzenem apámnak. Ne-
kiaki már régen fent van az égben. Tudja édesapám, akkor ott az ős idők-
ben, azért voltam bent a laktanya kóterében, mert nem sokkal a látoga-
tásuk előtti héten, borral kezemben, részegen aludtam az őrbódé tövében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése