Rám köszönt az Isten

2019. június 25.

A tegnap esti melegben a Kispesti kertemben rám köszönt az
Isten. Éppen a frissen kaszált füvön mentem át, amint hátra
tett kézzel járkált a fűtől illatos kertben, majd megállt előttem.
Jócskán meglepődtem, mert bár napi szinten beszélgetek vele,
de ilyen testközeli kontaktusba még sosem sikerült. Mint kide-
rült azért jött személyesen, hogy ősz fejemre áldást hintsen.
Jöttével végtelen hála öntött el, valami csendes őrület, amit
----------------------------------------------
úgyis neveznek, hogy Isten szeretet. Míg az Úr jelen volt nem
rótt fel semmi bűnt, és minden olyan légiesen könnyűnek tűnt.
De amint elment szörnyű űrt hagyott maga után. A rossz idő
pórusán gonosz szél fújt. Az égen komor szétnyúlt fellegek
gyülekeztek. Megbabonázott, ijesztett, hátam borsódzott, za-
vart. Az udvarban forgószél kavart, és tőből kicsavart a föld-
ből egy egész sor orgona bokrot. A hirtelen támadt vész a
----------------------------------------------
szomszéd kiszáradt szilvafáját derékba törte, és a kerítésnek
döntette. A gyümölcsfákba villám csapott, de tüzet egyik sem
fogott, viszont letört róluk minden ágat. A vihar egy párat az
utcára, néhányat a kert hátuljára sodort. Fentről a felhőkből
fél öklömnyi fagyos labdacsok hulltak alá az égből, és vastag 
fehér pamlagot terítettek a kertben. A jég darabok ütemesen
verték fejem felett a kalyiba tetőt. Miközben velőt rázóan dör-
----------------------------------------------
gött, villámlott. Csak álltam ott egy magam, mint hajótörött a
lakatlan szigeten. A jég annyira lehűtötte az előbb még forró
levegőt, hogy borzongtam, fáztam. Ahhoz viszont gyáva vol-
tam, hogy berohanjak a házba, de maradni sem akartam. És
én, az Isten gyávája vén, zavartan levegőért kapkodtam. A
forgolódásban, a nagy viharban, és a hajnali huzatban, arra
----------------------------------------------
ébredtem a paplan felett, hogy fázom. Az, hogy a tegnap esti
melegben a Kispesti kertemben rám köszönt az Isten, csupán
csak álom, de az is lehet, hogy a képzeletnek ezen fokán egy
kitalált történet, ami a remény okán született meg. Mert nem
láttam én egész életemben egyetlen egy élő Isten lényt sem,
de nem ám. Sem nem Pesten, kertem alján, sem nem Budán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése