Gyermeknapra

2019. június 20.

Föld fölött érzem, az ég alatt hirdetem, a kettő közt
vallom, ahogy fogynak az évek, és közelit a végzet,
valahogy másképp szólnak a harangok. Sokszor
gondolkodtam ezen, mígnem rájöttem jobb, ha kö-
lyök koromra gondolok. Mert ott, valahogy örömte-
-----------------------------------
libben csendülnek a hangok. És most amik így, kez-
det koromból felderülnek, hát én kora évimből halott-
ról, elmúlásról, nem nagyon tudok. Úgy emlékszem,
akkoron főként misére hívtak a harangok. Akkoron
vidámság volt az arcokon, és huncutság játszott a
-----------------------------------
húrokon. Az állapot csak ünnepnapokon változott,
mikor is a gyermek gyónt, és áldozott és tiszta lélek-
kel távozott a magasságos házából. Ma a plázából
jönnek így ki, mikor, ha még van elég pénz elkölteni.
Ma ennek van nimbusza. Ma gyermeknek nem zeng
-----------------------------------
Istenhimnusza, se nem harangja templom tetejéről.
Valahogy leestünk Isten tenyeréről. Más idők járnak.
Ebéd után vasárnap, internet jár az unokáknak. A mi
szilaj időnkben víg gyermekzsivaj töltötte be a teret
mindenütt. De még is, és azzal együtt, mert a világ
-----------------------------------
változik én azt kívánom gyermeknap alkalmából a
mai tiszta felhőtlen lelkeknek, hogy addig maradjatok
meg időtlen gyermeknek, amíg lehet. Hiszen, ahogy
múlnak az évek, és eljön öreg korotok, ahogy közelit
a végzet, nektek is másképp szólnak majd a harangok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése