Műtét

2019. január 20.


Nyöszörgés jön az ágyából, hitehagyott suttogást hallok
kedvesem szájából. Hallom is, de nem értek belőle
semmit. Ahogy rózsabokron fagy meg szirom, és tövis,
úgy fagy meg tőle a szívem és a vérem is. Kába álom
világ. Folyosóra gördül az ágy. Szívem torkomban ver.
- Félni nem kell, mondja a fehér köpenyes ember. 
Semmi az egész.
Nincs kés, nincs vér, csak lézer. Néhány perc és kész.
- Adja az ég! A résén át látom, kigyulladnak a lámpák.
Az ajtót behúzzák. Néhány szót hallok még, aztán semmi
nesz. Ásító űr, síri csend. Nem lelem helyem. Kényszere-
detten várok. Istenem, mi lesz? Jobb híján a lépcsőházban,
le s fel ingázom. Kis idő után elunom, visszamegyek
az előtérbe.
Vegyesen; remény és félem motoszkál bennem. De jó lenne
most egy cigaretta. Alig félóra telik, nekem óráknak tűnik.
Egyszer csak nyílik az ajtó. A műtőssegéd int. - Lehet
beszélnie, kérdezem. Nem szól, csak bólint. Igennek veszem.
- Hogy érzed magad drágám? Fátyolos szemekkel néz rám.
Bágyatag legyint. - Nincs baj, jól vagyok, mondja. Megint
mosolyog az ég,
ragyog a nap. Beállítjuk az ágyat. Sápadt szegény, szemét
bántja a fény. Állítok az ablak függönyén. Egy kicsit
ücsörgök ágya szélén. Egy-két szót váltunk még. - Akkor
én l is mennék. - Menjél csak, és ne idegeskedj. - Holnap
vök. Addig is jól viseld itt magad nekem. Meglásd, csak
hány nap és, ha engedi Isten elhozlak innen drága szentem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése