Anyám ma kilencven éves

2018. november 10.


Mióta az eszem tudom, úgy szólítom, édes.
Az én éltes, ősz anyám ma épp kilencven éves.
Értem én őt, sőt a gyorsan fogyó időt is érzem,
ami mára már számára túlontúl drága. Talán
azért is van, hogy öregkorára csak ritkán szól,
de, mert szíve nagy, s érez, ilyenkor millió szó
is kevés, amikor beszédes. Mostanában alighogy

szürküllévén egyedül, ágyba menekül. Nem
érdekli őt a világ gondja, mire a TV műsora
zsongna, álomba merül. Ilyenkor a hajdan volt
dús haját az éjszaka kibontja, s mikorra kiviláglik
a hajnal újra fonjaAbban hordja titkát szorosra 
fogva az én anyám. Baja az talán, hogy olyan
egyedül maradt. Nincs bizalmasa, kivel gondját 

megossza. Régmikor apánk még élt, úgy ébredt
mindighogy álmáról mesélt, amíg öltözött. De,
mióta szegény apánk elköltözött azóta eleven seb
lett. Apátok nagy veszteség nekem fiam, mondja.
Mély fájdalom van szavaiban, és talán apánk
hiánya miatt van, hogy tökéletlen lett a világ.
Jobb volt az előtt fiam. Persze számomra,

akkor szerethetőbb leginkább, amikor apánkról
mesél. Mikor, ha a még mindig tiszta elméje, és a
mára már tört fényű szeme messze régi időkbe
révedHa a Berceli parókia anyakönyvének  hin-
ni lehet, anyám ma épp kilencven éves. Adja az ég,
megérje még, hogy nevéhez odavéssék; Angyal
Andrásné, született Mészáros Erzsébet élt száz évet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése