Párbeszéd az Úrral

2023. május 8.

Uram, te igazságosnak tartod magad, hibátlannak, de koránt sem
vagy az.  Hiszen Ábel  öcsém  csupán  egy semmi hitvány bárányt 
áldozott neked engesztelésedért  cserébe. Miközben én hegyeket 
mozgattam  meg érte.  Már megbocsáss,  mért kedvesebb neked
az  öcs,  mint  a  báty? Hisz  mi egyként járultunk tehozzád. Uram, 
-----
sok káromlásom a  csillagokba szállt,  túl kék eged rácsain, túl bár-
min.  Mióta ezt  tetted  velem nekem  lidércesek lettek álmaim. Ez 
a gyalázat égbe  kiált! Mi  történt  veled,  tán  elfeledted a magad 
szabta szabályt?  Mért csak Ábel öcsémhez vagy jó? Hisz ez a léha 
állattartó nem méltó tehozzád. Te igazán  tudod,  hogy én nem va-
-----
gyok gyáva, és azt is, hogy több, és  erősebb vagyok nála. Ne kelj 
hát ellenem Uram!  Inkább javítsad ki tévedésedet! Mert, ha nem, 
akkor hát még ma a pokolra jut ez a  te nyájat őrző hitvány embe-
red. Tüzes vassal égesd  homlokomra  földönfutó jeled, hogy tud-
ják, hogy látva  lássák a  népek a te mélyen megsértett önérzeted.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése