Élni minden áron

2023. március 21.

Van olyan nap, mikor fölötted konok felhőtömeg tornyosul. Ilyen-
kor átok ver téged, üldözöttet. Nyüszítve nézed az ólmos ég alól,
sorsod miként alakul. Torkod szorul,  félsz, kedved beborul. Látni
véled a poklot. Csakhogy tenni kell, menni kell, mert ez a dolgod.
Hinni a holnapot, vinni ember  voltod. Bízni Istenben, hiszen a ha-
sonmása vagy. Ő, ki fentről figyeli dolgodat, a tétlen napokat szá-
mon kéri rajtad. Örökölt jogon  becsüld  hát  az Úr birodalmát ba-
-------
rátom. Őrizd rád  bízott portáját mindenáron. Szállásod ez, mihez
nincs fogható. Hol a  Mindenható, és a Hold a lámpásod. Ahol éji
nászod csillagokkal hálod, kik bizton őrzik álmod, hisz reggel kel-
ned kell, talpra  kell  állnod.  Mikor,  ha ébredsz,  felnézel az égre,
ott rendre látod még földi léted innét, hogy ezek Istened egét ne-
ked ismét színesre festették. Nekem persze nehéz kémlelni szivár-
vány terét,  szemem ég, fejem  szédül, de  hitem  jeléül márt több
-------
mint hetven  évet számolok, és bár innen fog még földi létem, de
már vannak napok,  mikor  erőm fogy, testben  lankadok. Én, tett-
erős kaszás  népek  vére vagyok, bölcs kérges kezű kapások intel-
mét  tanultam.  Van,  úgy  hogy  földhöz lapultan hallom, ahogy a
kapavágta  időréseken  nem  is oly  rég örökölt szívem miként ka-
impál. Az  imént  még  létem  hőseként  kapott  oxigént, de aztán
vacillál, meg - megáll.  Ilyenkor  már arra  is emlékszem,  mikor az
Úr égő csipkebokor mellett vadul zengett, s kőbe vésette a rendet.
-------
Hirdetve az emberi jó dicséretét, a szót, az igét. Ezt csak azért me-
sélem el most neked,  mert el sem  hiszed,  hogy mire képes öreg
korára  az emlékezet. Mikoris a görcs szögeket ver a szívizmokba.
Ilyenkor bíz sűrítve érzed ember  voltod, ugyanis nyüszítve nézed
az ólmos ég alól, sorsod miként  alakul. Torkod szorul, kedved be-
borul.  Becsüld  hát Isten  ajándékát  barátom,  hiszen még a tied,
nyisd  tágra  a szemed, és tiszteséggel őrizd  portáját, amíg lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése