Nevelés

2022. december 7.

 Mióta az eszemet tudom, magázom szüleimet, ezt diktálta, és

diktálja ma is a tisztelet. Vesszőzések terhe alatt, ezt tanultam,

így neveltek. "Tiszteld apádat és anyádat, hogy hosszú életű

lehess ezen a földön”. Ennek okán engem naponta vertek, de

az igazság érzetem, s az erős ösztönöm révén ezek a verések

----------------------------------------------------

sohasem törtek meg. Csendem mélyén nagyon is tudtam mi a

valóság. Azóta a világ nagyot változott. Ma már a testi fenyítés

tiltott dolog, és emellett a tegeződés lett a természetes. Ennek

kapcsán az unokák, s a nagyszülők viszonya már közvetlenebb.

Nem tudom jobb ez, vagy rosszabb. Efölött korai lenne pálcát

----------------------------------------------------

törni. Az idő bölcs tanító. Ezt majd ő fogja eldönteni. Persze

jó lenne a jövő döntését megérni. De van ebben valami durva,

valami bántóan furcsa. - Mama, te, hol élsz ? Észre sem veszed,

hogy milyen hülyeségeket beszélsz! Nekem az unokám korá-

ban, nem volt szabad ilyeneket beszélni, és tömören kellet

fogalmazni, ezért így kellett mondani. Érdekes gondolat édes-

----------------------------------------------------

anyám, komoly megfontolás tárgya, vagy szó nélkül, fejbólin-

tással kellett nyugtázni. - Papa, te még Mózest ismerted? És

ezen nagyokat nevetnek. Mióta az eszemet tudom magázom

szüleimet, ezt diktálta, és diktálja ma is a tisztelet. Nekem ez

az alap, de talán több is ez annál. Számomra a napnál világo-

sabb, hogy az érzést, ezt az érzetet, úgy nevezik, hogy szeretet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése