Elfáradtam

2022. december 13.

Volt idő, mikor nagy s nemes célokra tanítottál. Lelkem mélyén te
voltál mindennél szebben,  és  fényesebben.  Te  töltötted  be egé-
szen  az  én  tiszta, és   gyanutlan   gyermekkori  csendem.  Aztán
hogy,  hogyan nem,  valahogy  elmaradtál, vagy én távolodtam el
tőled,  már  nem  emlékszem.  Egy  időben  oly sok sürgető dolog
------
történt köröttem,  hogy  már  nem tudtam a megváltásodra várni.
Elkezdtem a magam útját járni. Én konok csak  akkor fogtam fel
hiányod,  ha  eltévedtem,  ha  elfogyott  a magamba vetett hitem.
- Uram te tudod a legjobban, milyen öntörvényűen éltem, és élek
még ma is. Gonosz, komisz, és galád mód megátalkodott vagyok.
Imáimban  mindig  annak  adok  hangot,  hogy "Legyen meg a te
------
szent akaratod.”  Ám  itt bent az  odvas és züllött, akarástól űzött,
szívemben  nem  vagyok  hozzád  hű,  és  jó.  Nem,  mert  igében,
cselekvésben mindig ellent mondok neked. Bár tudom, hogy nem
érdemled. Uram, ebben az átkozott s folytonos, trappban elfáradt
a  tőled  kapott  lovam,  a rút  rohanásban  elfogyott  alólam az út.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése