Fiatalság, hiúság

2020. december 18.

Egykor olyan volt hajam, mint a jókötésű bibliai Sámsoné,

vagy, mint egy mostani ordenáré rock sztáré. És, mert külö-

nösen gyors növésű, göndör és sűrű volt, bizony többször

beletört a nyeles fésű ...  Akkor még a kába nap hason sző-

rű takarója alatt lányok szívébe mart sokszor a párkereső hi-

tem, s a többszörösen visszaeső szenvedélyem. Bár közülük

---------------

egy-egy nem volt elragadtatva tőlem. Az ilyen tettet csendes

neszt színlelt, mikor erősen éreztem, hogy felgyúlt ereimben

vérem. Majd mégiscsak engedett, és úgy repült, és emelke-

dett velem, mint mikor a nap kisüt és ezüstös fecskék szár-

nyalnak fenn az égen. És mikor, újra kezdtem milliom szent-

jánosbogárka villódzott szemében. Persze Isten kertjében a

forró nap alatt elfáradnak a fűszálak, és hűs árnyat keresve 

---------------

egymáshoz simulnak, s ernyedten elalélnak. És bizony így

szunnyadtam el én is párban egy-egy idegen ágyban. Míg-

nem egyre rátaláltam, vagy én akadtam fenn az általa kife-

szített kötélben, és Ő fogott meg engem, erre már nem em-

lékszem. De arra igen, hogy azóta évről, évre, és egyre job-

ban hullik a hajam. És férfi büszkeségemben néha azt remé-

lem, hogy volt hajam újra nől, és kezdődik ... minden elölről.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése