A Hold ködében

2019. november 27.

Hittan órán tanultam. Jézus bent van az Úr házában. Isten
mindig ott rejtőzködik ünnepi lelkünk lakában. Ennek okán
kutattam őt a templom falai között, de nem leltem a padok
közt, sem az oltár mögött. Aztán felötlött. Miért is lenne itt,
hisz a templom hideg. Tudva okát, a meleg istállóban keres-
--------------------------------------------------------
tem tovább. Ott az egyik barom tüsszögött, taknyával arcon
pött. A másik farkával szemen csapott, dühös szarvával
fellökött. Ganajos szalmára, az istálló büdös halmára estem.
Nem szegte kedvem. Mire onnan kábán, nehezen felálltam,
teljesen átáztam. Csatakos ruhában a jászolban kutattam,
de ott csak a lerágott tengeri szárakat találtam. Minek is ke-
--------------------------------------------------------
resem én itt, gondoltam. Kint a tágas udvaron, a kék mázas
ég alatt apró pelyhekben szitált a hó. Káprázott szemem. Ad-
dig néztem, mígnem elállt. Látásom tisztult. Különös fény
gyúlt. Épp mellettem hullt le egy üstökös a Földre. Megint fel-
néztem az égre, akkor vettem észre, hogy keresett lény, vá-
gyott remény, ott van a Hold ködében, szeretett anyja ölében.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése