A tisztelt fogyasztó

2019. október 13.


Sajnos, sokszor az a fontos, milyen az idom, a felszín, hogy
milyen finom a külcsíny. Az, hogy a dolog milyennek látszik.
És, hányszor van ez így? Hányszor esünk abba hibába, hogy
a megvásárolt idea odahaza csak a maga délbábja. Gondold
csak végig? Ez kísért mindig!  Az, hogy a dolog nem az, ami,
csak annak látszik! Így van ez, mikor hűtőgépet veszel, de ak-
---------------------------------------------------------
kor is, ha egy turmixgépet, akár egy mosógépet. Meddig ma-
rad meg ez épségben neked, meddig élvezed miután megvet-
tedÚgyszólván a tűrés határáig, vagyis a garanciáig. A gyár-
szépen bezsebelte a pénzed, te meg éppen az illúzióért fizetsz.
Egy ideig még mindenki örül a terméknek, a tárgyiasult eszmé-
---------------------------------------------------------
nek. És ezt a garanciáig jóhiszemű komfortérzet lengi körül.
Hízeleg a szívednek, hiszen már legálisan a tied, valósan bir-
toklod. De mert elromlott, bosszankodsz, s hívod a központot.
Érdekes ez, mert ott pultnál az eladó még udvarolt is neked, s
elhitette veled, szép vagy, és okos. hogy ezt megvetted. S, mert
---------------------------------------------------------
nem csak szép és okos vagy, de szimpatikus is, ezért külön
engedményt kapsz, sőt ajándék kupont is ad, mi több az árut
kiviszik házadhoz. A pénztáros lehajló hozzád, bizalmas.
Rád kacsint, és ettől olyan boldog leszel, miután kizsebel,
hogy megindulsz, és nyomban a bankkártyádhoz nyúlsz. És
---------------------------------------------------------
ebben az a bosszantó, hogy te, a meghatódott fogyasztó, új-
fent megvetted a látszatot. Így a gyártó, aki a kitűnő terméke
okán részint barátod, részint meg jótevőd is lett. És eszerint
téged ez, …  akkor, és ott annyira meghatott, hogy az agyon
reklámozott árral, és a kedves eladó által megint átb@szott.
---------------------------------------------------------

Angyal András  >  A tisztelt fogyasztó


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése