Vélten Isten közelében

2019. szeptember 13.

Egyetlen örökségem, ki égi és egyben földi Ő az Isten.
Bűntelen korom óta vágyom, és imámba foglalom őt.
Hiszem, ősi jusson tőle örököltem az erőt. Kábultan a
Teremtőt kutattam a múltban, és kimondva, kimon-
datlan őt vágyom a mában. Bízom abban és hirdetem,
hogy Ő a mindenek fölötti. Ő az, aki egyetemesen van,
----------------------------------------------------
bár én őt még sohasem láttam. És, ha nem is megszál-
lottan, de éber állapotban, sőt néha álmomban is őt
keresem. Én, bóbiskoltan is az Isten portája körül
őgyelgek. Ott állok lesen, és néha észre veszem, hogy
Isten egy-egy őre vét, mert ma hajnalban ismét, igaz
csak résnyire, de közülük egy nyitva hagyta a nagy
----------------------------------------------------
vasrácsos nyílászárót. Erősen hajtott a kíváncsiság,
de mikor nekidőlve tártam volna tovább, hát egy oda-
rendelt óriás utamat állta odaát. De azért ezen a kora
hajnali kevéske napvilág résen az Úrnak néhány tit-
kát tetten értem. A villanó fényben vélten úgy éreztem,
hogy felfeslett egykét dolog. Uram, ha engednéd látni
----------------------------------------------------
a formákat, a színeket! Az igazság az, hogy érdekelné-
nek a korok, az enyémek, a rokonok, de mások is ott,
mind az eldugott többiek. A rafinált ajtónálló alkal-
mazott mellett még egy ideig ott állt a nagy élet-halált
osztó, nem szólt, hallgatott, majd, hogy álmából fel ne
ébredjen az alvó, csendesen bezáródott előttem az ajtó.
----------------------------------------------------
Angyal András > Vélten Isten közelében

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése