Az öreg piktor

2019. május 31.

Az idő piktora fölöttébb suta, mihaszna lény. Minél többet
munkál arcomon annál inkább elrontja. Persze az is tény,
hogy az elején még szerettem. A kezdet kezdetén roppant
jól esett, ahogy megállt a tükör előtt és csodált. Akkor még
kedveltem őt, sőt kimondottan hízelgett, ahogy szemével
arcomon babrált. De most, ahogy a vén kezével, és ecse-
-----------------------------------------------------
tével matat, ahogy munkája révén halad egyre pofátlanabb,
egyre gonoszabb. Homlokomra barázdákat, fizimiskámra
árkokat mintál, és a hajamba őszszálakat pingál. Hálátlan
alak, és nem rest incselkedni velem. Ilyenkor kuncog, örül.
és ráncokat fest a szemem körül. Mostanában különösen
rossz viccei vannak az agg mesternek. Megáll az esze az
-----------------------------------------------------
embernek, hogy mit megenged magának. Borotválkozás
közben, mint valami ördög az arcomba röhög; fityiszt, meg
szamár füleket mutogat. Ezzel bosszant, de nagyon, mikor
amúgy is sok a bajom. Nem hagyom, nem tűröm tovább. Már
arra gondoltam, bár ez buta beszéd, hogy kiszúrom a szemét.
Aztán mehet amerre lát. El se hinnéd, hogy mennyire rafinált
-----------------------------------------------------
ez a félcédulás. És valamit tud a galád, mert mikor a szép
időkre emlékezik, vagy épp előre tekint ő mindig olyanokat
mond, hogy te ne félj csak, nincs semmi gond. Nyugtat, majd-
hogynem álomba ringat. Az élet még annyi csodás dolgot tar-
togat. Nézd a kék eget, a virágokat, és a szép unokákat. Vitán
felül mondom, öreg cimbora, - mondja - hogy a világ még any-
nyi jót bont ki, és hoz még számodra. Tegnap nagyon neki bú-
-----------------------------------------------------
sultam, meg aztán fájtam is, de addig-addig rimánkodott, kö-
nyörgött a rokon örömök, és a torony árnyak között. Oly erő-
sen győzködött engem, és küszködött velem az én öreg pik-
tor emberem, hogy végül is a mi közös tanácsunk úgy döntött,
hogy amíg lehet kölcsönös küzdelemben mégis csak megma-
radunk mi ketten egymásnak, páros kegyben, istencsapásnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése