Megsárgult füzetet találtam

2019. április 17.

Föld fölött érzem, az ég alatt hirdetem, a kettő közt vallom,
hogy nekem reggeli ébredés olyan valóság élmény, mint az
őszinteség. Ahogy a szív meleget kap, úgy fakaszt a napi
eszmélés fejembe reményt, és ad a szemembe fényt. Igen,
hiszen a kelő napból, s az ébredő magból jön a bizonyosság.
--------------------------------------------
Ahogy az is mindennapi valóság és tény, hogy az univerzum-
ban tágul a tér, A diszkókban öröm zenél. Téli hónapokban
krizantém díszlik a hóban. Őszi tereken pipitér virít a réteken,
amit méhek döngicsélnek körül kedvesen. Régen, álomködös
éveimben rendre, néztem, hogy fordul a napraforgó sárgás
--------------------------------------------
barna bugája a fényre. Félárnyékban figyeltem, tányérját a
fényjátékban miként mozgatja a remény. Gyermekkorban a
szív még tiszta, s lobbanékony, és a lélek fogékony. Át van
itatva Istentől eredő derűvel, ábrándos reménnyel. De a kicsi
ember sok minden mással is; játékvággyal, bolondos mersz-
--------------------------------------------
szel, trágár versekkel, mókás bohósággal. Tegnap este egy
fontos iratot keresve egy megsárgult füzetet találtam a szek-
rényben. Boldoggá tett, hogy ráleltem. A régi, gyermekkori
csacska rímeket látva, tátva maradt a szám. Kezemben a
füzettel, szívemben derűvel aludtam el. Reggel bent cseng-
--------------------------------------------
tek fülemben, melyek közül egyik vidám mondat így hang
zik… "A korcs kutyámmal sokat futok, ennek okán sovány
vagyok" A másik … "Nikolett, sosem lesz mazsorett, mert
hozzám képest kicsit molett„ Aztán… "Apámnak élete volt
a tiltó, de most éppen útkaparó" Majd… "A Marót vize tő-
--------------------------------------------
lünk messze, pedig olyan jó lenne megmártózni benne.
Vagy... "A szomszéd telke csupa nádas, ezért nem leszek
én soha házas" És még folytathatnám a sort. És én még
napokig úgy élveztem ezt a sok, gyermekkoromban összesze-
dett csacska mámort, mint az ünnepelt a színes virágcsokort.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése